dinsdag 25 september 2012

Bosklassen dag 2

Hallo allemaal,

Hier komt weer een korte update!

Gisteren maakten we na het heerlijke eten nog een korte avondwandeling.  En dan was het bedtijd, alhoewel niet iedereen daar zo over dacht. :)
Uiteindelijk is dan toch iedereen vertrokken naar dromenland.

Deze ochtend werden we bij het ontbijt verwend met een chocoladebroodje, warme chocolademelk en daarnaast boterhammen en corn flakes naar keuze.  Dus maak je geen zorgen, ze lijden hier geen honger!

We vertrokken dan met naar het bosmuseum.  Onze gids leidde ons eerst door de Venen over een mooi knuppelpad.  Terug aan het museum kregen we wat meer uitleg over de dieren in het bos en over de bronnen van Spa.

Tegen de middag had iedereen reuzenhonger!  Gelukkig konden we daar in een zaaltje onze 'baguette' opsmullen.  En toen kwam ook meester Mark, die de rest van de dag met ons meekomt.

Na het eten vertrokken we met onze gidsen voor een wandeling naar de bron van Spa.  Het was een mooie wandeling door het bos, waar we leerden over o.a. de bomen, de paddenstoelen en de jacht.  En na een flink eind stappen was het tijd om een spel te spelen: de meisjes werden hindes die zich moesten gaan verstoppen in het bos, de jongens werden de jagers die de hindes moesten gaan vangen.  En dat vonden ze natuurlijk geweldig!  Als alle hindes gevangen waren, werden de rollen omgekeerd.
Na het spel aten we ons vieruurtje en gingen we weer op pad.

We hebben de wandeling dan een heel eind verdergezet dóór de rivier met onze laarzen. En bij het wachten op de bus, konden we nog dammen bouwen in het riviertje.
Kinderen + water = topcombinatie !!!

De bus bracht ons weer naar het domein voor het avondeten: tomaten gevuld met gehakt en graankorrels.  Sommige kinderen hadden zelfs geen plaatsje meer over voor het dessertje!

Voilà, dat was het weer!  Ik probeer om weer wat foto's toe te voegen!

Groetjes van de juffen!

1. Yihaa! Wij ook gelukkig. Hopelijk hadden jullie even goed weer als hier. Hop naar dag 3! Veel plezier!

2. Keitof om jullie avonturen mee te volgen.
    Gisteren lukt het mij niet om een reactie te geven,vandaag misschien meer geluk. Veel plezier nog samen!! cindy (mama van jordy)

3. Leuk om jullie avonturen mee te volgen,geniet maar ten harte.om een reactie te plaatsen is het precies niet zo simpel,vandaag miss meer geluk. Cindy (mama van jordy)

4. Hallo iedereen !
    Het ziet er prachtig uit !!
    Dikke chapeau aan de juf voor de mooie foto's, zo kunnen wij jullie de hele week volgen.